اصول پایه ای مدیریت و مدیریت در کشاورزی (قسمت دوم)

اصول پایه ای مدیریت و مدیریت در کشاورزی (قسمت دوم)

  • زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه

همانطور که در قسمت اول مقاله اصول پایه ای مدیریت و مدیریت کشاورزی به برسی مواردی همچون برنامه ریزی ، سازمان دهی ، تامین منابع انسانی و رهبری کردن پرداختیم ، در ادامه می خواهیم به 3 مورد دیگر از اصول پایه ای مدیریت بپردازیم.

هماهنگ کردن (COORDINATING) :

یکی دیگر از وظایف اصلی مدیریت ایجاد هماهنگی بین دپارتمان های مختلف می‌باشد به صورتی که گستره‌ی زیادی از فعالیت ها تحت پوشش این وظیفه قرار می‌گیرد برای مثال مدیران به کارکنان نحوه‌ی انجام کارها گوشزد می‌کنند و همچنین از بخش های مختلف گزارشات متعددی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد کلی بخش های مختلف سازمان دریافت می‌کنند و همچنین برای جلوگیری از انحرافات کارها مدیران هماهنگی لازم را آموزش کارکنان مهیا می‌کنند و بر تمامی مراحل انجام کار نظارت دارند و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی را انجام خواهند داد.

هماهنگ کردن

تهیه و تنظیم گزارش (گزارش دهی و گزارش گیری) :

گزارش به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان پیشرفت عملکرد کارها و فرآیند ها در سازمان به کار گرفته می‌شود چراکه مدیر می‌تواند به کمک گزارشات کارکنان و پرسنل خود میزان و درصد پیشرفت در کارها را بسنجند و اندازه گیری کنند و برای افزایش هرچه بیشتر بهره‌وری تلاش خود را انجام دهند.

تهیه و تنظیم گزارش

تهیه و تنظیم بودجه (BUDJETING) :

یکی از موارد بسیار مهمی که جزو وظایف مدیران به شمار می‌رود تهیه و تنظیم بودجه می‌باشد که با کمک دپارتمان و بخش مالی امکان پذیر است چرا که مسائل ‌مالی به عنوان پاشنه آشیل سازمان ها در دوران امروزی محسوب می‌شود که می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده با احتساب تمام هزینه ها می‌توان هزینه هارا کنترل و مدیریت کرد و همچنین با بررسی دقیق صورتهای مالی از هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

تهیه و تنظیم بودجه

نکته‌ی قابل توجه بعدی توجه به نوآوری در سازمان می‌باشد چراکه اگر سازمان دچار یکنواختی شود افراد و کارکنان دچار روزمرگی می‌شوند و بعد از مدتی خلاقیت و نوآوری خود را از دست می‌دهند که این امر منجر به کاهش بهره‌وری سازمان می‌شود.


اصول پایه ای مدیریت و مدیریت در کشاورزی (قسمت دوم)

اولین نفری باشید که در مورد این مقاله نظر می دهید

ارسال یک دیدگاه